بالاسور: خروج قطار Odisha از ریل: CM Naveen Patnaik برای بازرسی محل حادثه به بالاسوره می رسد

ناوین پاتنایک، وزیر ارشد اودیشا، روز شنبه وارد بالاسوره شد تا عواقب یک حادثه غم انگیز قطار را که شب گذشته رخ داد، ارزیابی کند. تعداد کشته شدگان به 238 نفر و بیش از 900 زخمی گزارش شده است.

این حادثه عصر جمعه حوالی ساعت 7 بعد از ظهر زمانی رخ داد که تقریباً 10 تا 12 واگن قطار سریع السیر کروماندل به مقصد چنای پس از برخورد با قطار باری در نزدیکی بالاسوره از ریل خارج شدند. متعاقباً، قطار دیگری که از Yeswanthpur به Howrah حرکت می کرد، با قطارهای خارج شده از ریل Coromandel Express برخورد کرد.

در واکنش به این فاجعه، آشوینی وایشناو وزیر راه آهن نیز محل حادثه را بازرسی کرد و دستور داد تا در سطح بالا تحقیقات کاملی درباره این حادثه انجام شود. وایشناو اعلام کرد: “یک تحقیق دقیق در سطح بالا انجام خواهد شد و کمیسر ایمنی راه آهن نیز تحقیقات مستقلی را انجام خواهد داد.”

دارمندرا پرادان، وزیر آموزش و پرورش و توسعه مهارت، سفر خود را به کلکته، بنگال غربی، محدود کرد و بلافاصله به سمت بالاسوره، اودیشا حرکت کرد، جایی که چندین واگن قطار مسافربری پس از برخورد با واگن کالا از ریل خارج شدند.

دولت اودیشا برای ابراز همبستگی با قربانیان و خانواده های آنها یک روز عزای عمومی اعلام کرده است.

همانطور که وزیر ارشد ایالت، پرادیپ ینا تأیید کرد، در حال حاضر تلاش‌ها برای حذف بوژی باقیمانده به شدت آسیب دیده از حادثه غم‌انگیز قطار در بالاسوره در جریان است. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: “تنها یک بوژی باقی مانده است که خسارت قابل توجهی دیده است. نیروهای ملی واکنش در بلایای طبیعی (NDRF)، نیروی اقدام سریع بلایای اوریسا (ODRAF) و سرویس آتش نشانی همچنان در حال کار برای بیرون آوردن بوژی هستند. و تلاش برای یافتن بازماندگان یا قربانیان.”پس از حادثه ویرانگر قطار در بالاسوره، افراد زیادی برای اهدای خون برای مجروحان صف کشیده اند. آمیتاب شارما، سخنگوی راه آهن به ANI گفت که این حادثه حوالی ساعت 7 بعد از ظهر روز جمعه روی داد. وی توضیح داد: «حدود ساعت 7 بعدازظهر، 10 تا 12 واگن قطار سریع السیر شالیمار-چنای کروماندل در نزدیکی بالسوار از ریل خارج شده و به مسیر مقابل سقوط کردند. متعاقباً، قطار دیگری از Yeswanthpur به Howrah با واگن های خارج شده از ریل برخورد کرد و در نتیجه 3 قطار از ریل خارج شدند. -4 مربی قطار دوم.”

(ورودی های ANI)