باران دهلی | آلودگی دهلی: باران ، وزش باد شدید باعث کاهش سطح آلودگی ، AQI در دهلی به “متوسط” می شود

نیو دهلی: مقامات گفتند که کیفیت هوای پایتخت ملی در روز سه شنبه به طور قابل توجهی به گروه “متوسط” ارتقا یافت ، زیرا باران و وزش باد شدید باعث کاهش سطح آلودگی شد. طبق برنامه تلفن همراه SAMEER شورای کنترل آلودگی مرکزی ، این شهر شاخص کیفیت هوا 168 را ثبت کرد که در گروه “متوسط” قرار دارد ، بسیار بهتر از AQI روز دوشنبه 221 ، که در گروه “ضعیف” قرار دارد.

با این حال ، مانیتور کیفیت هوا از وزارت علوم زمین ، SAFAR ، گفت که این بهبود کوتاه مدت خواهد بود و AQI احتمالاً روز پنجشنبه به رده “ضعیف” برمی گردد.

میانگین AQI 24 ساعته این شهر در روز یکشنبه 435 و در روز شنبه 414 بود.

AQI بین 0 تا 50 “خوب” ، 51 و 100 “رضایت بخش” ، 101 و 200 “متوسط” ، 201 و 300 “ضعیف” ، 301 و 400 “بسیار ضعیف” و 401 و 500 “شدید” ارزیابی می شود.

طبق گفته SAFAR ، کیفیت کلی هوای دهلی از صبح روز سه شنبه در رده “متوسط” است.

در این گزارش آمده است: “بادهای سطحی از غرب به جنوب غربی و پرانرژی هستند و برای پراکندگی آلاینده ها بسیار مطلوب هستند. بارش باران همراه با وزش بادهای شدید تحت تأثیر اغتشاشات غربی به تمیز کردن آلودگی در دشت هند و گنگ کمک کرد.”

همچنین گفته شد تعداد موثر آتش سنگهای خرد شده با پتانسیل کافی برآورد شده از محصولات چند ماهواره SAFAR به طور قابل توجهی به حدود 98 کاهش می یابد.

“جهت باد لایه مرزی شمال غربی است. با این حال ، از آنجا که انتشارات مربوط به آتش سوزی به طور قابل توجهی کاهش یافته است ، تأثیر قابل توجهی انتظار نمی رود. سهم سوختن سنگ در PM2.5 در هوای دهلی تقریبا ناچیز است و برای سه درصد حاشیه تخمین زده می شود. امروز ، “SAFAR گفت.

با این حال ، گفته شده است که پیشرفت قابل توجه AQI کوتاه مدت خواهد بود.

AQI احتمالاً روز پنجشنبه دوباره به رده ‘ضعیف’ سقوط خواهد کرد.

در این گزارش آمده است: “پیش بینی می شود که AQI در اواخر بالاتر” ضعیف “تا انتهای پایین رده” بسیار ضعیف “در 19 و 20 نوامبر بیشتر خراب شود.”