اکنات شینده می گوید: جوایز ET: پروژه های Infra برای متحول کردن ایالت در حال انجام است

اکنات شینده، وزیر ارشد ماهاراشترا در مراسم جوایز تعالی شرکتی در روز جمعه، گفت که ماهاراشترا برای تجارت باز است و از شرکت‌ها دعوت کرد تا در این ایالت سرمایه‌گذاری کنند زیرا زیرساخت‌ها و اتصال خوب و همچنین نیروی انسانی ماهر دارد.

او آنها را از تایید سریع اطمینان داد. چندین پروژه که در حال انجام است ماهاراشترا را متحول کرده و رشد آینده آن را تضمین می کند.

او گفت: «چند پروژه زیرساختی کلیدی در ایالت وجود دارد، مانند پیوند بندر ترانس بمبئی، جاده ساحلی، پروژه قطار گلوله بمبئی-احمدآباد، بزرگراه بمبئی-دهلی – همه این پروژه ها در زمان دولت قبلی رو به زوال بودند.

برای دو سال و نیم (در دوره قبلی ماها ویکاس آقادی) همه این پروژه ها متوقف شده بود.

شینده با متهم کردن دولت MVA به فلج شدن در سیاست، گفت که در 9 ماهه ای که دولت او همراه با حزب بهاراتیا جاناتا در ایالت قدرت داشته است، گلوگاه های پروژه های زیربنایی را برطرف کرده است.

ما فاز اول بزرگراه هندوهریدی سامرات بالاصاحب تاکرای ناگپور-مومبای سامرودی را تکمیل کردیم. به زودی فاز دوم این بزرگراه نیز تکمیل خواهد شد.

ما دو خط جدید مترو را در بمبئی تکمیل کرده‌ایم و در دو تا سه سال آینده 350 کیلومتر ریل متروی جدید در منطقه شهری بمبئی خواهیم داشت. شینده گفت که دولت تعدادی پیشنهاد سرمایه گذاری را از داخل و خارج از کشور جذب کرده است. او گفت: «زمانی که برای مجمع جهانی اقتصاد به داووس رفتیم، تفاهم نامه هایی به ارزش 1.37 میلیون کرور امضا کردیم.

ما کار روی چند مورد از این پروژه ها را آغاز کرده ایم.» شینده گفت که ایالت برای پیشبرد هدف تبدیل شدن به یک اقتصاد 1 تریلیون دلاری تا سال مالی 26، یک نهاد مشاوره اقتصادی جدید به نام مؤسسه تحول ماهاراشترا (MITRA) در خطوط NITI Aayog تشکیل داده است.