اهداف توسعه پایدار (SDG) نقشه سرمایه گذاران که توسط UNDP و Invest India راه اندازی شده است

Lucknow: برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) و Invest India با هدف تعیین کمک به سفر هند در تحقق بخشیدن به 18 منطقه فرصت سرمایه گذاری (IOA) در شش بخش امکان پذیر SDG ، نقشه سرمایه گذاران برای اهداف پایدار (SDG) را برای سرمایه گذاری در هند راه اندازی کرده اند. اهداف در زمانی که همه گیری Covid-19 باعث ایجاد اختلال گسترده ای در برنامه های کشورها برای تحقق آنها شده است.

با توجه به Covid-19 ، شکاف تأمین مالی SDG در کشورهای در حال توسعه حدود 400 میلیارد دلار افزایش یافته است و به کمبود 2/2/5 تریلیون دلار در سال قبل از COVID افزوده شده است.

نقشه SDG Investor به این ترتیب نقشه های همپوشانی و شکاف بین اولویت های بخش دولتی و منافع بخش خصوصی را هدف قرار می دهد ، هدف آن این است که شکاف بین سرمایه گذاری بخش خصوصی و پشتیبانی بخش دولتی از 6 بخش توانایی SDG شامل آموزش ، مراقبت های بهداشتی ، کشاورزی و فعالیت های وابسته ، خدمات مالی ، انرژی های تجدید پذیر و گزینه ها و محیط پایدار.

“هند نقشی اساسی در تعیین موفقیت SDG ها در سطح جهانی دارد. اینوست هند خوشحال است که برای توسعه اولین نقشه SDG Investor for India با UNDP هند همکاری کرده است. این ابتکار اقدامی اساسی در مسیر توسعه هند است و من معتقدم که در زمان بهتری نمی توانست اتفاق بیفتد. ما امیدواریم که تحقیقات و بینش های ما با پشتوانه داده ها به عنوان یک طرح اصلی مفید برای درک چگونگی کاهش شکاف مالی SDG در هند به کار رود. ”

83٪ از IOA های شناسایی شده نیازهای ایجاد شغل و صنعتی سازی را برطرف می کنند ، 70٪ بر مدل های تجاری فراگیر و 50٪ فناوری های دیجیتال اهرمی برای ارائه بازده و تأثیر تجاری در مقیاس تمرکز دارند. IOA های برجسته شامل “آموزش تکمیلی آنلاین برای K12” (آموزش) ، “خدمات مراقبت از راه دور با قابلیت فناوری” (بهداشت) ، “سیستم عامل های دیجیتالی برای نیازهای ورودی / خروجی کشاورزان برای دسترسی آسان به بازارها” (کشاورزی) و “دسترسی” اعتبار توسط شرکتهای خرد ، کوچک و متوسط ​​و گروههای کم درآمد خصوصاً از طریق سیستم عامل های دیجیتال برای اهداف تولید درآمد (خدمات مالی).

“نقشه در زمان حساس هند قرار دارد. با ظهور بیماری همه گیر COVID-19 ، شکاف مالی برای SDG ها در هند بیشتر شده و دهه های پیشرفت توسعه تقریباً در آستانه واژگونی است. سرمایه گذاری در SDG در این مرحله برای “بهتر ساختن” و مقاوم سازی و پایداری اقتصاد و جوامع ما بسیار مهم است. بهره وری پیشرفته ، پذیرش فناوری و افزایش درگیر کردن ، همه فاکتورهای مهمی است که این نقشه برای شناسایی جذاب ترین بخش ها برای سرمایه گذاران استفاده می کند “،” شوکو نودا ، نماینده مقیم ، UNDP هند.