اقدام ملی در برابر کلاهبرداری فاکتورهای جعلی GST ، 25 نفر در 4 روز گذشته دستگیر شدند

دهلی نو: در طی چهار روز گذشته 25 مورد توسط اداره کل اطلاعات مالیات کالاها و خدمات (GST) (DGGI) در حدود 350 پرونده در سراسر کشور در برابر 1180 موجود در ایجاد فاکتورهای جعلی و فرار از GST دستگیر شده اند.

“در یک حرکت سراسری در هفته دوم ماه نوامبر علیه عناصر غیرمستقیم برای استفاده و انتقال اعتبار مالیات ورودی (ITC) به طور کلاهبردار از طریق فاکتورهای جعلی ، شرکت های موجود یا پروازهای شبانه و معاملات دایره ای شدت گرفته است ، فقط در چهار روز گذشته 25 نفر دستگیر شده اند که شامل دو پادشاه و دو نفر متخصص در حدود 350 پرونده برای صدور فاکتورهای جعلی علیه 1180 نهاد بوده است. ”

این یکی از بزرگترین اقدامات علیه عوامل بی پروا برای استفاده و انتقال اعتبار مالیات ورودی (ITC) به طور تقلبی از طریق فاکتورهای جعلی ، شرکت های موجود یا پروازهای شبانه و معاملات دایره ای است.

میزان ITC جعلی در حال مشخص شدن است. با این حال ، جستجوها و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سایر افراد درگیر در راکت و همچنین ذینفعانی که از فاکتورهای جعلی برای فرار از GST ، مالیات بر درآمد و پولشویی استفاده کرده اند ، ادامه دارد.

تشکیلات DGGI و CGST اقداماتی را در دهلی ، بنگالورو ، بمبئی ، لودیانا ، چنای ، ناگپور ، کلکته ، گوروگرام ، جیند ، بالابگهگر ، احمدآباد ، سورات ، وادودارا ، بهلهی ، جودپور ، حیدرآباد ، ماتورا ، رايپور ، ویساخاپاتنا ، جاسپاپناما ، جاتهاپاتناما ، جاتهپاتناما ، جاتهپاتناما ، پاتاگادام ، جتهاپاتناما ، پاتاگادا ، پاتال ایمفال ، میروت ، گواهاتی ، پونا ، سیلیگوری ، بوپال و بوبانشوار.

عمده کالاهای درگیر در این موارد از جمله محصولات آهن و فولاد ، میله / سیم مسی ، ضایعات و قراضه فلزات غیر آهنی ، گرانول های پلاستیکی ، رزین پی وی سی ، لباس های آماده ، طلا و نقره ، خدمات ساختمانی ، خدمات قرارداد کار ، محصولات کشاورزی ، محصولات شیر ​​، موبایل ، خدمات تأمین نیروی انسانی ، تبلیغات و خدمات انیمیشن.

به گفته منابع DGGI ، “DGGI ، منطقه بمبئی Sunil Gutte ، پسر ملاقات کننده MLA و بارون قند Ratnakar Gutte و مدیرعامل Sunil Hi-tech را به همراه همکار تجاری خود Vijendra Ranka ، دو پادشاه کلاهبرداری فاکتور جعلی دستگیر کرد. 520 کرور RC ITC در ماهاراشترا. ”

منابع افزودند ، در یک مورد مهم دیگر ، منطقه CGST دهلی یک پرونده کلاهبرداری GST علیه شرکت بازرگانی M / s Krishna را ثبت کرد که مشخص شد بدون تأمین کالا از ITC به مبلغ تقریبی 397 کرور ، فاکتور صادر کرده است.

منابع DGGI گفتند که انتظار می رود در روزهای آینده اقدام علیه اجتناب کنندگان GST و کلاهبرداران ITC بیشتر شود و دستگیری های بیشتری انجام شود. یک منبع عالی گفت که پرونده ها علیه ذینفعان توسط اداره اجرای قانون برای پولشویی نیز بررسی می شود.

منابع گفتند که فاکتورهای جعلی نه تنها برای فرار از GST و مالیات بر درآمد بلکه برای تورم هزینه های دریافت پول از شرکت ها توسط صاحبان بی پروا ، انتقال پول به خارج از طریق حواله و ساختگی یا واردات و صادرات تورم استفاده می شود.

“آنها همچنین برای دریافت وام بالاتر از بانک ها ، سیفون پول وام ، تبدیل شدن به NPA و سپس سو abuse استفاده از روند IBC برای انتقال به NCLT ، و در نتیجه کلاهبرداری از بانک ها و سایر طلبکاران مالی. صادرکنندگان بی پروا از فاکتورهای جعلی سو toاستفاده می کنند و ادعا می کنند بیشتر است بازپرداخت GST و مشوق های MEIS که دولت تصمیم گرفته است آن را خاتمه دهد و جایگزین آن RoDTEP از ژانویه 2021 شود “، آنها گفتند.

منابع گفتند ، جدا از اقدام علیه متهم تحت قوانین GST ، قانون مالیات بر درآمد و قانون جلوگیری از پولشویی ، صادرکنندگان فاکتورهای جعلی و همچنین ذینفعان این قبض ها در حال بررسی است که آیا می توانند تحت COFEPOSA بازداشت شوند ، منابع افزودند: روش ثبت نام جدید GST نیز در حال تشدید است.

حرکت سراسری ، که از 9 نوامبر آغاز شد ، پس از یک جلسه سطح بالا در اداره درآمد تشدید شد. DGGI و واحدهای منطقه ای آن همچنین مسئول تشکیلات میدانی را در مورد روند اقدامات آینده و چارچوب سرکوب حساس کردند.

بعداً ، طرحی منتقل شد كه به موجب آن DGARM ، DGGI و CBDT می بایست اطلاعات را علیه اشخاص مشكوكی كه در راكت فاكتورهای جعلی افراط می كردند جمع كنند.