اعتراض BJP دهلی به ممنوعیت Chhath ؛ کجریوال را ‘ضد پوروانچالی’ می نامد

BJP دهلی با تقاضای معترضین Purvanchal Morcha در نزدیکی محل سکونت وزیر ارشد آرویند کجریوال ، تقاضای خود برای لغو ممنوعیت Chhath Puja در حاشیه رودخانه ها ، معابد و دیگر مکان های عمومی در این شهر را تشدید کرده است. کاوشال میشرا ، رئیس جمهور پوروانچال مورچا ، رهبر این اعتراض ، وزیر ارشد را “ضد پوروانچالی” خواند و گفت که این ممنوعیت به احساسات مذهبی مردم از بیهار و پوروانچال در دهلی اسکان داده است.

دینش پراتاپ سینگ ، معاون رئیس BJP دهلی گفت ، دولت AAP باید “کشاورز توغلاقی” (diktat) خود را ظرف 24 ساعت آینده پس بکشد ، در غیر این صورت پوروانچالیس در لحظه مناسب به او یک درس می دهد.

ناوین کومار رئیس سلول رسانه ای BJP دهلی گفت که نمایندگان کمیته های Chhath Puja و صدها پوروانچالی نیز در این اعتراض شرکت کردند. Kejriwal مجاز به باز کردن بازارهای هفتگی ، مراکز خرید ، مشروبات الکلی ، اجازه استفاده از اتوبوس های DTC با ظرفیت کامل بود ، پس چرا با ممنوع کردن Chhath Mahaparv ، سینگ مورد سال قرار گرفت و نسبت به lavhan های Purvanchalis تبعیض قائل شد.

وی اظهار داشت: “همانطور که وزیر ارشد کجریوال نامه ای به مرکز نوشت و پیشنهادی را برای ممنوعیت چات ارسال کرد ، به همین ترتیب وی باید پیشنهادی را به فرماندار ستوان برای اجازه سازماندهی Chhath Mahaparva ارسال کند ، ما از فرماندار ستوان اجازه می گیریم.” . رئیس جمهور دهلی BJP پوروانچال مورچا گفت که هیچ پوروانچالی فکر نکرده است که وزیر اعظم چته را به این ترتیب ممنوع کند و آنها را مجبور به اعتراض کند.

در حالی که کومار گفت که کجریوال با تحریم چات ، به ایمان و سنت دینی مردم اوتار پرادش و بیهار “توهین” می کند. “چگونه پوروانچالی های دهلی که خانه ای 25 متری دارند یا در خانه ای اجاره ای زندگی می کنند ، در هنگام پرستش Chhath Mahaparva ، Arghya را به خدای خورشید می دهند؟” او پرسید.

اداره مدیریت حوادث دهلی (DDMA) هفته گذشته در یک دستور مقامات را به اطمینان از عدم نگهداری Chhath Puja در حاشیه رودخانه ها ، معابد و سایر مکان های عمومی شهر دعوت کرد. این دادستان از دادستان های منطقه و معاون کمیسر پلیس خواست تا مردم را تشویق کنند تا این جشن را در خانه های خود جشن بگیرند.