اعتراضات کشاورزان: مرکز در نظر دارد گفتگوهای اولیه را با کشاورزان معترض انجام دهد

دهلی نو: این مرکز قصد دارد گفتگوی اولیه را با کشاورزان معترض انجام دهد ، وزیر امور داخلی اتحادیه ، آمیت شاه ، دور دوم بحث و گفتگو با وزیر کشاورزی NS Tomar و دیگر رهبران BJP را در مورد این موضوع در روز دوشنبه برگزار می کند. روز یکشنبه ، کشاورزان خواستار جلسه ای بدون قید و شرط با دولت در رابطه با سه قانون کشاورزی تصویب شده توسط این مرکز شدند. منابع افزودند ، هنوز اطلاعیه رسمی برای این بحث اعلام نشده است.

شاه پس از بازگشت از حیدرآباد ، یک سری بحث ها را انجام داد ، ابتدا با وزیر دفاع راجنات سینگ ، وزیر کشاورزی NS Tomar و رئیس BJP JP Nadda اواخر یکشنبه شب در محل اقامت دومی. روز دوشنبه ، شاه دور دیگری از مشورت را برگزار كرد و به دنبال آن تصمیم گرفته شد كه تمایل دولت برای مذاكرات اولیه اعلام شود.

این پیشرفت یک روز پس از آن صورت می گیرد که کشاورزان پیشنهاد مرکز را برای گفتگو در صورت انتقال به شمال بوراری دهلی دهلی و پایان دادن به اعتراض خود ، رد کردند. در پنج روز گذشته ، کشاورزان و همچنین مرکز چندین جلسه برای تصمیم گیری در مورد اقدامات آینده برگزار کرده اند. اما کشاورزان تاکنون برای گفتگو در این زمینه حاضر نشده اند.

قرار بود دور سوم گفتگوها بین گروه های کشاورزان و یک هیئت وزیران سطح بالا در 3 دسامبر برگزار شود. پس از اطمینان شاه ، مشخص شد که برخی از گروه های کشاورزان با سیاستمداران ارشد BJP در تماس بوده و تمایل خود را برای برگزاری اگر دولت مرکزی برای گفتگوهای بدون قید و شرط آماده است ، گفت وگو کند.

دولت ممکن است پس از دور دیگری از بحث و گفتگو ، تشکیل کمیته بین وزارتخانه ای برای رسیدگی به شکایات کشاورزان را اعلام کند. مقامات افزودند که انتظار می رود برنامه اطلاعاتی و آموزشی برای رفع ترس در میان آنها اجرا شود.

در همین حال ، امنیت در مرزهای دهلی تقویت شده است زیرا مقامات تخمین می زنند تعداد کشاورزان معترض افزایش یابد. حدود 12 شرکت از نیروهای شبه نظامی به همراه پلیس محلی در پنج مرز مجاور Delhi-NCR مستقر شده اند.