اسانس چیست ؟

حساسیت به اسانس تنها حساسیت پوستی نیست و می تواند در استفاده های غیر پوستی نیز باقی بماند. تحقیقات نشان داده است که اسانس درخـت چای به طور کلی بیخطر است.با این حال، مواردی وجود دارد که باید قبل از استفاده از آنها آگاهی داشته باشید.اسانس درخت چای نباید به صورت خوراکی مصرف شود زیرا در صورت بلع ممکن است سمی باشد. نشان داده شده است که اسانس درخت چای، حشرات را میکشد یا دفع میکند.در برخی موارد، به همان اندازه مؤثر و یا حتی مؤثرتر از حشرهکشهای استاندارد یا خرید اسانس قلیان شارژی مواد دفعکننده است.

برای انواع اسانس مواد شوینده در شوینده های ماشین لباسشویی یا شوینده های مخصوص ماشین ظرفشویی، مایع مخصوص ظرفشویی، تعریف های مشخصی وجود دارد. شرکت باریج موفق به کسب مجوز دائمی مرکز تحقیق و توسعه باریج اسانس به عنوان مرکز تحقیقات گیاهان دارویی باریج اسانس از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1389 گردیده است. در کنار تمام صنایعی که از خرید اسانس سود میبرند، میتوان شرکت هایی که در حوزه تولید لوازم بهداشتی هستند را هم اضافه کرد. شرکت داروسازی باریــج تولید کننده دارو و فرآوردههای آرایشی – بهداشتی و غذائی بر پایه مواد مؤثره گیاهی است که در سال 1371 تأسیس شده و در سال 1374 رسماً محصولات خود را به بازار عرضه نموده است .

در بسیاری از موارد ثابت شده است که دست کم در بخش های سبز گیاهان تشکیل مواد موثره در فعالترین دوران رشد یک گیاه بسیار زیاد است.حتی ساعات روز هم بر روی میزان ترکیبات گیاه اثر می گذارد. اسطوخودوس یک بوته همیشه سبز در حدود 1 متر (3 فوت) است، با برگ های خطی باریک خاکستری و سبز و یکی از زیبا ترین گل های بنفش رنگ را دارا می باشید، دارای ساقه بلند است و چند گونه از آن در منطقه مدیترانه رشد می کند، اما تولید کننده اصلی این گیاه فرانسه است. داروهایی وجود دارد که میتواند قارچ ناخن را درمان کند، اگرچه ممکن است برخی از افراد رویکرد طبیعیتری را ترجیح دهند.نشان داده شده است که در صورت استفاده از اسانس درخت چای به تنهایی یا همراه با سایر داروهای طبیعی، به خلاص شدن از قارچ ناخن کمک میکند.

استرالیاییهای بومی برگ درخت چای را خرد میکنند تا اسانس آن را استخراج کنند، سپس برای درمان سرفه و سرماخوردگی استنشاق میشود و یا برای بهبودی زخم به صورت مستقیم روی پوست اعمال میشود. اگر بچه های شما ورزش می کنند، دو قطره روغن هر یک از روغن چای و روغن ضروری لیمو را به یک صد گرم خرید اسانس عود آب اضافه کنید. اگر چه روغن اسطوخودوس یکی از ایمن ترین اسانس ها محسوب می شود، اما در صورتی که شما هرگونه حساسیتی نسبت به آن داشتید باید استفاده از آن را بلافاصله متوقف کنید.