ارتش کیسه های خواب قدیمی را برای سازگاری با نیروها در لاداخ بیرون می آورد

دهلی نو: با هزاران نیرو که پس از حرکات تهاجمی چین به پست های جدید جلو در شرق لاداخ اعزام شده اند ، ارتش مجبور شده است کیسه های خواب قدیمی را از ذخایر خود بیرون بیاورد تا سربازان را برای ماه های تلخ زمستان در مرزها تجهیز کند. این کیسه ها در سال 2006 تهیه شده اند اما پس از آنکه برای استفاده در “یخچال های طبیعی و مناطق بسیار بالاتر” نامناسب بود ، صادر نشده اند. تأمین کننده ایتالیایی مورد نظر نیز به دلیل تهیه کالاهای معیوب به شدت مجازات شد و کیسه ها در انبار Kanpur قرار گرفتند. در سال 2015 ، طبق گفته ارتش ، هیئت افسران محموله را مجدداً بررسی کرده و آن را برای استفاده در “ارتفاعات پایین” پاکسازی کردند.

یک مقام مسئول در توضیح تصمیم برای استفاده از آنها اکنون گفت: “یک هیئت افسر که در سال 2015 تشکیل شده است توصیه می کند که برای استفاده توسط نیروهای مستقر در ارتفاعات پایین مناسب باشد. بنابراین ، تصمیمی برای حفظ محموله به عنوان ذخیره گرفته شد. در ژوئیه سال 2020 ، بخشی از این محموله به نیروهای مستقر در ارتفاعات پایین تر که تحت آموزش و سازگاری هستند ، صادر شد. ” بعلاوه ، این مقام ادعا کرد که مشخص شده است که محموله “رضایت بخش” بوده و “هیچگونه شکایتی وجود نداشته است”. این اقلام قبل از استقرار در ارتفاعات برای نیروهای تازه القا شده تحت آموزش و سازگاری اعزام شدند.

پس از اینکه هند بیش از 50،000 سرباز را برای مقابله با اقدامات مشابه چین به کار گرفت ، سرانجام کیسه های خواب از انبار طولانی خارج و به لاداخ فرستاده شد. با توجه به استقرار غیرمنتظره ، هند تلاش کرده است تجهیزات نجات در ارتفاع بالا را از سراسر جهان تهیه کند ، از جمله در یک توافق نامه تبادل لجستیک با ایالات متحده. همانطور که توسط ET گزارش شده است ، تقریباً 11000 مجموعه سیستم لباس آب و هوای تمدید شده از سهام ایالات متحده به دست آمده است.

ارتش در سال 2006 35580 کیسه خواب از یک شرکت ایتالیایی برای نیروهای مستقر در سیاچن و دیگر مناطق یخچال تهیه کرده بود. سربازانی که برخی از قطعات موجود در محموله را امتحان کردند ، شکایت داشتند که کیسه ها به اندازه کافی گرم نیستند زیرا پرهای پایین به طور ناموزونی پر شده اند. بعداً ، در سال 2011 و 2015 ، ارتش پیشنهادهایی را برای استفاده از آنها پس از ارزیابی کیفیت توسط کارشناسان منتقل کرد اما از وزارت دفاع برای مناطق یخچالهای طبیعی تأیید نکرد. با این حال ، ترخیص برای ارتفاعات پایین برای استفاده از محموله در پی نیازهای فعلی ذکر شد.