احمد پاتل ، وفادار به خانواده گاندی ، فرد کنگره بود

احمد پاتل ، یک وفادار سرسخت از خانواده نهرو-گاندی ، فردی مشهور در کنگره بود که شخصیتی کم اهمیت اما بی سر و صدا از قدرت استفاده می کرد و تصمیمات رهبری را با دقت اجرا می کرد. رهبر پیشکسوت کنگره در ساعات پایانی روز چهارشنبه در بیمارستان گوروگرام آخرین نفس خود را کشید و بیش از یک ماه با COVID-19 و عوارض مرتبط با آن مبارزه کرد.

وی به عنوان یک ارتباط موثر بین حزب و دولت در طول دو دوره اتحاد پیشرو متحد (UPA) بین 2004 و 2014 خدمت کرد. او به عنوان دبیر سیاسی رئیس جمهور کنگره سونیا گاندی ، به رهبری دسترسی داشت که هیچ رهبر دیگری در حزب نداشت و کانال ها را برای حل مسائل مختلف کار کرد.

پاتل که یک شخص سازمان کاملاً ضروری بود ، دارای ارتباطات بین حزبی و دسترسی مستقیم به رهبران ارشد مخالف مانند «شعراد پاوار» حزب کنگره ملی و «ماماتا بانرجی» کنگره ترینامول بود.

او هنگامی که در سال 1977 در جریان موج حزب جاناتا در نظرسنجی های لوک سبها از باروچ در گجرات پیروز شد ، مورد توجه مردم قرار گرفت و به عنوان رئیس کنگره جوانان گجرات منصوب شد. رهبر 71 ساله سه بار عضو لوک سبها بود و برای پنجمین دوره ریاست خود در راجا صبا بود.

وی 16 سال به عنوان دبیر سیاسی رئیس جمهور کنگره سونیا گاندی خدمت کرد و با گذشت زمان قد و قامت خود را افزایش داد. ارتباط او با رهبران حزب در طول نسلها بسیار مفید بود زیرا او تصمیمات را به طرز کارآمد اجرا می کرد در حالی که به عنوان پلی بین رهبران عالی و کارمندان حزب در سطوح مختلف عمل می کرد.

او در آگوست 2018 و پیش از انتخابات لوک سبها ، خزانه دار حزب منصوب شد زیرا کنگره با بحران مالی روبرو شد. این انتصاب زمانی صورت گرفت که راهول گاندی رئیس حزب بود و نشان از تدبیر و ضرورت خود برای حزب داشت.

پس از روی کار آمدن UPA به رهبری کنگره در سال 2004 ، پاتل از عضویت در کابینه خودداری کرد و در عوض کار در این سازمان را ترجیح داد.

پاتل ، قابل دسترسی ، مودب و با درایت ، پیوندی بین جناح بعدی حزب و رهبری ارشد بود. پاتل ، اما در سبک خود کم توجه ، پاتل همچنین ارتباط خوبی با رسانه ها داشت.

او از چالش ها اجتناب نکرد و علی رغم تلاش قاطع BJP برای جلوگیری از به دست آوردن کرسی کنگره ، پیروزی چشمگیری در نظرسنجی های گجرات راجیا سبها به دست آورد. این نبردی بود که اعتبار شخصی او در معرض خطر بود و پاتل تا پایان جنگید. پیروزی در انتخابات که به طور گسترده گزارش شده نیز به تقویت روحیه کارگران کنگره کمک کرد.

پاتل در 21 آگوست 1949 متولد شد و مدرک لیسانس خود را در کالج علوم و هنرهای Shree Jayendra Puri ، بهاروچ ، دانشگاه گجرات جنوبی دنبال کرد.

وی که عضو طولانی مدت کمیته کاری کنگره بود ، از جمله کسانی بود که در انتخابات بالاترین نهاد تصمیم گیری حزب شرکت کرد و پیروز شد. پاتل پیش از این نیز زمانی که کنگره از سال 2000 تا 1996 از قدرت خارج شده بود به عنوان خزانه دار حزب فعالیت می کرد. وی همچنین درگیر کار بنیاد راجیو گاندی بود.

حتی در حالی که وی در پرونده ادعای پولشویی با یک اداره اجرای احکام روبرو شده بود ، در حملات سیاسی خود تلخ نبود و دولت به رهبری BJP را به “انتقام جویی سیاسی” متهم کرد.

پاتل همچنین حلقه اصلی حزب با رهبران سراسر اختلاف سیاسی بود. در حالی که او نقش مهمی در مدیریت روابط حزب با متحدان در زمان قدرت گرفتن دولتهای اتحاد پیشرو متحد داشت ، اما هنگامی که حزب قدرت را نداشت قدرت معادلاتی را انجام می داد تا ببیند که کنگره به عنوان قطب اصلی مخالفت باقی مانده و در طی این مدت با دیگر احزاب همکاری نزدیک داشت. برنامه های مشترک علیه دولت به رهبری BJP.

او از نامه ای که گروهی متشکل از 23 رهبر کنگره به سونیا نوشتند و پیشنهادهای خود را برای اصلاح حزب ارائه دادند ناراضی بود و در عوض می خواست که آنها با ملاقات با او نظرات خود را منتقل کنند.

پاتل یکی از بازیگران اصلی در سیاست های سطح مرکزی حزب بود اما در ایالت خود ، گجرات ، کنگره همچنان به مبارزه با مجموعه ای از چالش ها ادامه می دهد ، زیرا نزدیک به 25 سال از قدرت خارج شده است. این حزب در آخرین نظرسنجی مجمع مبارزه ای قاطعانه انجام داد و تقریباً ترس BJP را ایجاد کرد اما به نظر می رسد اکنون جنبش را از دست داده است. این شرکت اخیراً هشت كل حراج در این ایالت را بر روی صندلی هایی كه با استعفای MLA های كنگره پیش از انتخابات راجیا سبها خالی مانده بود از دست داد.