“اجازه دهید برای دویدن برویم و ببینیم چه کسی خسته است”: چالش سیددارامایا رئیس سابق کارناتاکا با نخست وزیر مودی

سیددارامایا، رهبر کنگره و وزیر سابق کارناتاکا، نخست وزیر نارندرا مودی را به چالش کشیده است تا ببیند چه کسی خسته است. پاسخ او پس از آن است که نخست وزیر مودی اخیراً به سیددارامایه سابق اشاره کرد و گفت که رهبر کنگره به نام بازنشستگی خود از سیاست فعال به دنبال رأی است. سیددارامایا 75 ساله اخیراً اعلام کرد که این آخرین انتخابات او خواهد بود و دیگر در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

“یکی از رهبران کنگره به نام بازنشستگی خود به دنبال رای است. بزرگترین طرح نظرسنجی او این است: “این آخرین انتخابات من است. به من فرصت دهید. آنها به چه وضعیت رقت انگیزی رسیده اند!” نخست وزیر مودی در یک گردهمایی انتخاباتی گفت.

کارناتاکا در 10 مه پای صندوق های رای می رود و شمارش آرا در 13 مه برنامه ریزی شده است. سیددارامایا در توییت خود همچنین ویدئویی از رقابت خود و راهول گاندی رهبر کنگره در جریان بهارات جودو یاترا را به اشتراک گذاشت.

سیددارمعیا در توییت خود نوشت: “بگذارید ما، شما و من برویم و ببینیم چه کسی خسته است. من تا آخرین نفس به مردمم خدمت خواهم کرد.”

با نزدیک شدن به نظرسنجی های کارناتاکا، کمپین های BJP و کنگره بدتر می شوند. حزب حاکم BJP برای بازگشت به قدرت در انتخابات ایالتی سال جاری تمام راه های خود را کنار می کشد. نخست‌وزیر در آخرین مرحله مبارزات انتخاباتی، که در آن تعدادی گردهمایی نظرسنجی و نمایش جاده‌ای برگزار می‌کند، به مبارزه برای BJP دست زده است.

حزب حاکم BJP به دلیل اظهارات سیددارامایه، رهبر مخالفان و مالیکارجون خارگ، رئیس AICC، کنگره را به شدت مورد انتقاد قرار داده است. خارگ با اظهارات خود مبنی بر مقایسه نخست وزیر مودی با یک مار سمی همه را شگفت زده کرد، اگرچه او اظهارات خود را پس گرفت. سیددارامایه در جریان مبارزات انتخاباتی اخیر اظهار داشت که وزرای ارشد لینگایات به فساد اداری دست زدند و دولت را ویران کردند. اگرچه سیددارامایا تصریح کرد که بیانیه وی فقط برای باساواراج بومای، وزیر ارشد فعلی است، جنجال برانگیخته شد.