آکشایا پاترا قصد دارد تا سال 2025 میلادی وعده های غذایی روزانه 5 میلیون کودک را سرو کند

بنگالورو: بنیاد آکشایا پاترا همزمان با ورود به دهه سوم خدمت خود ، اعلام کرد که هدف آن ارائه وعده های غذایی میان روز به پنج میلیون کودک تا سال 2025 است.

در 11 نوامبر 2000 ، بیست سال پیش ، اولین آشپزخانه بنیادها توسط وزیر وقت توسعه منابع انسانی ، مورلی مانوهار جوشی و وزیر ارشد کارناتاکا ، SM کریشنا افتتاح شد.

امروز ، آکشایا پاترا با تهیه وعده های غذایی سالم در میان روز ، بزرگداشت دو دهه تأثیر مثبت در زندگی کودکان را گرامی می دارد.

بنیاد در بیانیه ای گفت که Akshaya Patra به عنوان شریک اجرای برنامه اصلی تغذیه مدارس دولت هند ، برنامه غذای میان روز ، به بیش از 1.8 میلیون کودک در 19،039 مدرسه دولتی و دولتی در 12 ایالت و دو سرزمین اتحادیه خدمات ارائه می دهد. .

این بنیاد گفت که از زمان تأسیس در سال 2000 تاکنون بیش از 3.3 میلیارد وعده غذایی در روز در میان کودکان به طور تجمعی سرو کرده است.

با بسته شدن مدارس به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 ، بنیاد در حال حاضر کمک غذایی برای کمک به تلاش دولت ها برای کمک به جوامع آسیب پذیر انجام می دهد.

این سازمان با دولت در تلاش است تا با حمایت فعالانه از اهداكنندگان خود ، كمكهای غذایی را به جوامع آسیب پذیر در 18 ایالت و دو كشور بزرگ ارائه دهد.

بیش از 100 میلیون وعده غذایی از مارس 2020 به صورت غذای تازه پخته شده و کیت های تسکین دهنده غذا با مواد غذایی ضروری ارائه شده است.

آکشایا پاترا گفت که مأموریت آن دستیابی به پنج میلیون کودک تا سال 2025 است.

در این بیانیه افزود: “این سازمان تلاش خواهد كرد تا ابتكارات خود را با راهكارهای متمركز بر امنیت غذایی و تغذیه ای كودكان ارتقا بخشد و راه حلهای ابتكاری برای تكمیل برنامه های رفاهی را برای سهولت در سلامتی و تندرستی آنها به كار گیرد.”