آزمایش 7مین تیم تیم کریکت پاکستان برای COVID-19 مثبت است

ولینگتون ، نیوزیلند: عضو هفتم تیم کریکت پاکستان در نیوزیلند آزمایش COVID-19 مثبت است و در قرنطینه به سایر هم تیمی های آلوده خواهد پیوست.

شش نفر از اعضای 53 نفره در روز سه شنبه هنگامی که تیم از پاکستان به نیوزیلند آمدند و اقامت اجباری 14 روزه خود را در انزوای مدیریت شده مثبت آزمایش کردند. عضو هفتم وقتی جمعه و بازیکنان مجدداً در سومین روز از دوره انزوا مورد آزمایش قرار گرفتند ، جمعه مثبت آزمایش شد.

طبق قوانین نیوزیلند ، افراد در انزوای مدیریت شده معمولاً در روزهای سوم و دوازدهم دوره انزوا آزمایش می شوند. وزارت بهداشت نیوزلند در به روزرسانی روزانه موارد COVID ، عفونت جدید را روز شنبه گزارش کرد.

وزارت بهداشت در بیانیه ای گفت: “یک عضو دیگر از تیم کریکت پاکستان امروز در آزمایش معمول آزمایش مثبت کرده است.” “باقیمانده نتایج حاصل از آزمایش سواب روز 3 تیم – به غیر از شش نفری که قبلاً نتیجه مثبت داده اند – منفی هستند.”

افرادی که در حالی که در انزوا هستند آزمایش مثبت دارند می توانند بیش از دوره معمول 14 روزه نگه داشته شوند.

تیم پاکستان قبلاً اخطار نهایی را از وزارت بهداشت دریافت کرده است ، زیرا بازیکنان پروتکل های خود را در روز اول به طور جداگانه نقض کردند. وزارت گفت تصاویر تلویزیونی مدار بسته از هتل کریستچرچ این تیم نشان می دهد اعضای تیم در راهروها درهم می آمیزند و غذا را به اشتراک می گذارند.

یک معافیت که به اعضای تیم امکان می دهد پس از لغو روز سوم انزوا در گروه های کوچک آموزش ببینند. اگر نقض دیگری انجام نشود بعداً بررسی خواهد شد. بازیکنان و مدیریت تیم لازم است سه روز اول دوره انزوا در اتاق های خود بمانند.

دکتر اشلی بلومفیلد ، مدیر کل بهداشت نیوزلند ، گفت که وی “کم نور” نسبت به عدم پیروی تیم از مقررات که در بدو ورود اعضای تیم به وضوح گفته شده بود ، “دید تیره” داشت. نقض بیشتر ممکن است منجر به اخراج تیم از نیوزیلند شود.

بلومفیلد گفت: “به جای اینکه در اتاق های خود باشند که این سه روز اول الزام است ، تا زمانی که اولین آزمایش برگردد ، در راهروها مخلوط شده بود ، چت می کردید ، غذا را به اشتراک می گذاشتید و ماسک نمی زدید.”

شیوع گسترده تری در میان اعضای تیم نیز مسئله جدی است که ممکن است تور را به خطر بیندازد. پاکستان قرار است در سه مسابقه بین المللی 20 و دو مسابقه آزمایشی با نیوزلند بازی کند. اولین T20 در 18 دسامبر برگزار می شود و آزمایشات از ویژگی های اصلی تابستان داخلی نیوزیلند است.

روز جمعه ، وزارت بهداشت گفت که رفتار تیم پس از صدور اخطار “به طور قابل توجهی” بهبود یافته است.

وزارت گفت: “ما از اعضای تیم برای همکاری در تحقیقات پرونده پس از اعلام موارد مثبت در تیم تشکر می کنیم.” “همکاری و انطباق برای اطمینان از ایمنی نیوزیلند در برابر COVID-19 مهم است.”