کارشناسان می گویند ، ممکن است رژیم بایدن از مالیات برابری استفاده کند ، اما موضع هند بدون تغییر باقی مانده است

جو بایدن که مسئولیت دولت ایالات متحده را بر عهده دارد ممکن است تأثیر کمی در موضع هند در مورد تحمیل عوارض تساوی در معاملات تجارت الکترونیکی داشته باشد ، زیرا هرگونه تغییر اساسی در مالیات یا به اصطلاح مالیات Google ممکن است از طریق مذاکره انجام شود نه اینکه از عقب نشینی از ایالات متحده آمریکا.

کارشناسان مالیاتی گفتند اگرچه مذاکرات تجاری مستقیم بین هند و ایالات متحده می تواند زمینه ساز دستیابی به یک نقطه مشترک در مورد دریافت 2٪ از معاملات دیجیتالی باشد که هند از اول آوریل سال 2020 اعمال کرد ، فشار واقعی ناشی از بحث در سازمان همکاری اقتصادی است همکاری و توسعه (OECD) پس از خروج از کشور در اوایل سال جاری ، مشارکت مجدد ایالات متحده را فراهم می کند.

روهینتون صیدوا گفت: “ایالات متحده به موضع حمایت گرایانه خود در مورد مالیات های یک جانبه هدفمند که بر بزرگ روحانی مستقر در ایالات متحده تأثیر می گذارد ، ادامه خواهد داد … مذاکرات بین المللی باید اطمینان حاصل کنند که مالیات مضاعف وجود ندارد زیرا در غیر این صورت اپراتورها را مجبور به پرداخت هزینه می کند.” ، شریک مالیات در Deloitte India.

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، در مبارزات انتخاباتی خود طرفدار مالیات دادن به غول های فناوری است ، این نشان دهنده موضع گیری برای مالیات بر سودهای قابل توجه در ایالات متحده است.

کارشناسان خاطرنشان کردند ، در صورت اعمال عوارض یک جانبه مانند هند ، انتظار نمی رود که رژیم بایدن با تعرفه های خصمانه برگردد.

صیدوا افزود: “افزایش مالیات داخلی که بایدن پیش بینی کرده است ممکن است نیاز به موضع سخت در روند چندجانبه در حال انجام را کاهش دهد.”

Divakar Vijayasarthy ، شریک مدیر در مشاوران DVS هشدار داد: “تا زمانی که در OECD اجماع حاصل نشود ، عوارض یک جانبه باعث افزایش تنش های تجاری می شود.”

دولت ترامپ در ژوئن سال جاری مذاکرات مالیاتی بین المللی در مورد معاملات دیجیتال با کشورهای OECD را به حالت تعلیق درآورد و نسبت به اقدام تلافی جویانه در صورت وضع مالیات جدید کشورهای اروپایی به شرکت های فناوری آمریکایی مانند آمازون ، فیس بوک و گوگل هشدار داده بود.

وی گفت: “یافتن راه حل مبتنی بر اجماع برای مالیات دیجیتال راه حل ارجح است و بدون مشارکت ایالات متحده می توان به چیزهای بسیار کمی دست یافت. اگر دولت جدید در این موقعیت تجدید نظر کند ، می تواند برای مالیات خدمات دیجیتال از جمله EL هند تغییر زیادی ایجاد کند. “، گفت Ajay Rotti ، شریک مشاوران Dhruva.

ایالات متحده تحقیق ژورنال 301 را در مورد اتحادیه اروپا ، هند ، انگلیس و برزیل در ماه ژوئن راه اندازی کرده بود تا تعیین کند که آیا این مالیات تبعیض آمیز علیه شرکت های تجارت الکترونیکی آمریکایی است ، با این حال هند به شدت به ادعاها پاسخ داده است که می گوید از همه شرکت های تجارت الکترونیکی خارجی فعال در هند مالیات گرفته است نه فقط شرکتهای آمریکایی.

با این حال ، برخی اظهار داشتند که نتایج انتخابات ایالات متحده تأثیری در مالیات برابری در معاملات تجارت الکترونیکی نخواهد داشت ، زیرا مالیات به طور یکجانبه بر برخی از شرکت ها یا کشور خاصی اعمال نشده است.

راجندرا نایاک ، شریک مالیاتی ، مالیات بین المللی در EY هند ، گفت: “انتخابات ایالات متحده هیچ تاثیری بر حق حاکمیت یک کشور برای گرفتن مالیات ندارد.”