هیئت 5 نفره برای نظارت بر ساخت و ساز ساختمان جدید پارلمان تشکیل شد

دهلی نو: این مرکز یک کمیته 5 نفره برای نظارت بر ساخت خانه جدید پارلمان و اطمینان از حفظ میراث و زیبایی شناسی مجموعه تشکیل داده است. این کمیته پس از درخواست Om Birla ، سخنران Lok Sabha تشکیل شد که از طرف بخش مرکزی کارهای عمومی ، آژانس گره ای برای ساخت و ساز ، به ارائه پروژه پرداخت.

در این ارائه که توسط وزارت مسکن و امور شهری تسهیل شد ، عناصر طراحی ، کارهای ساختمانی ، پیوند درختان ، جابجایی مجسمه ها و سایر موارد مورد بحث قرار گرفت. نمایندگان مشاور طراحی پروژه HCP و پروژه های تاتا ، که قرارداد ساخت پارلمان جدید را دریافت کرده اند ، در این سخنرانی شرکت کردند.

این کمیته از دبیران مشترک دبیرخانه لوک سبها ، CPWD و وزارت مسکن و امور شهری تشکیل خواهد شد. به غیر از سه افسر ، نمایندگی های Tata Projects و HCP نیز حضور خواهند داشت. این کمیته به عنوان پلی بین دبیرخانه لوک سبها و پیمانکار خصوصی عمل خواهد کرد. یک مقام ارشد به ET گفت:

“کمیته اطمینان حاصل می کند که عناصر طراحی رعایت می شوند و ویژگی میراث ساختمان پارلمان قدیمی حفظ می شود.” منابع نشان دادند که در طی سخنرانی های متعدد در برابر نمایندگان مجلس و رئیس مجلس ، نگرانی در مورد تغییر مجسمه ها ، از جمله مجسمه برجسته ماهاتما گاندی و ریشه کن کردن درختان وجود دارد. این پانل اطمینان حاصل می کند که شخصیت اصلی مجموعه باقی می ماند و پیمانکاران از طراحی پیروی می کنند.

کار مقدماتی برای ساخت ساختمان جدید پارلمان آغاز شده است. منطقه پذیرایی تغییر یافته و ورودیهای پیوست پارلمان بسته شده است. درختانی که در خیابان های منتهی به مجلس پارلمان به ضمیمه صف کشیده شده اند ، در حال پیوند هستند. این کمیته احتمالاً از روز سه شنبه جلسات منظمی برگزار می کند.

انتظار می رود ساخت ساختمان جدید تا نوامبر 2022 به پایان برسد. دولت می خواهد پیمانکار قبل از جلسه ویژه بزرگداشت 75 سال استقلال ، کار را تا ماه آگوست به پایان برساند.